Cum mă ajută un magazin OUTLET sau second hand să fiu mai aproape de stilul meu?

”Când o femeie se simte perfect îmbrăcată, poate să uite de ea. Este ceea ce se cheamă farmec. Cu cât veți uita de voi, cu atât veți avea mai mult farmec.” Scott Fitzerald – Blândețea nopții

Nu mă consider o mare fashionistă pentru că nu-mi mai place să îmbrac modele de haine pe care le îmbracă și alții. Dar, recunosc, din când în când, mai arunc și câte-o privire în magazinele de fast fashion. Totuși, cel mai și cel mai mult îmi place să mă las inspirată într-un magazin second hand sau să ies triumfătoare cu o nouă achiziție dintr-un outlet damă datorită pieselor unicat care-ți sunt oferite.

Stilul meu vestimentar este într-o permanentă adaptare, asta pentru că mă păstrez deschisă și flexibilă la ce-i nou, dar cum spuneam, nu neapărat ce-i în vogă, ci mai degrabă la ce-i nou în a încerca pe corpul meu. De multe ori admir ținute pe stradă care-mi dau idei de a adapta și potrivi două stiluri diferite între ele. Corpul meu e departe unul cu forme perfecte, dar asta nu mă oprește să-l răsfăț cu materiale fine, naturale.

Mă știți doar, îmi plac materialele naturale, nu numai pentru calitățile lor, ci și pentru că sunt prietenoase cu planeta, fiind un mare substitut al fibrelor de poliester, contribuind astfel la reducerea consumului de plastic. Asta nu poate decât să mă încânte. A fost nevoie să devin mamă pentru a descoperi cât de răsfățată mă simt într-o bluză din lână merinos sau într-o cămașă de mătase. Nu mai zic de puloverele călduroase din cașmir, o finețe cu care ți-ai dori să-ți învălui corpul într-o zi de iarnă geroasă.

Chiar atunci, ca proaspătă mamă, frecventam un magazin second hand în care găseam haine de calitate ale unor branduri de top la un preț cât se poate de mic. Asta iubeam la acel magazin, că avea un singur produs dintr-un model, adică erau și unicate. În plus, știam că dacă nu mi se potriveau sau mă răzgândeam le puteam oricând returna.

Cauți și tu un outlet damă în care să găsești stilul ce te reprezintă, piese unicat și originale, din materiale de calitate? Evernisaj este soluția pe care ți-o propun. Este un magazin online cu produse second hand și din outlet 100% autentice. Un astfel de magazin te poartă prin marile case de modă fără să simți că nu își permiți financiar.

Cred că dacă m-aș putea teleporta în trecut, mi-ar plăcea să aterizez în atelierul de croitorie al lui Coco Chanel tocmai pentru că stilul acesta serios, elegant și sobru mă reprezintă. Chiar sunt o persoană serioasă și-mi place să iau oamenii cât mai în serios, deși uneori mă mai las purtată și de câte-un val vesel și colorat. Bine, deși garderoba mea nu este alcătuită doar din negru, crem, gri sau alb, chiar abundă în culori, asta nu însemnă că nu-mi place și să fiu jucăușă într-o rochie din in în timpul verii sau să îmbrac o rochie roz în ajunul Anului Nou.

Apropo de culoarea negru. Eu uram să port negru. Îmi părea mult prea tern, lipsit de culoare (sună ciudat, nu?) și mult prea vag pentru mine. Dar, faza este că un personaj literar mi-a schimbat total percepția despre hainele de culoare neagră. Este vorba de Anna Karenina. Nu știu dacă aveți și voi un astfel de personaj (mi-ar plăcea să îmi scrieți în comentarii cine vă inspiră), cert este că mi-a deschis o poartă spre a vedea din altă perspectivă cum e să te îmbraci în negru.

Ca să înțelegeți mai bine, redau aici fragmentul din Anna Karenina de Lev Tolstoi:

”Anna nu purta o rochie violetă, cum își închipuise Kitty, ci una de catifea neagră, cu un decolteu mare, care-i dezgolea umerii plini, pieptul și brațele rotunde, cu mâini subțiri și mici — totul sculptat parcă în fildeș vechi. Rochia avea o garnitură de dantele venețiene. Pe cap, în părul negru, Anna își pusese o mică ghirlandă de pansele. Avea și un buchețel din aceleași flori prins Ia
talie cu cordonul negru al rochiei, între dantele albe. Coafura ei era foarte simplă ; ceea ce o deosebea erau buclele naturale, ale părului său cârlionțat, care i se revărsau mereu pe tâmple și pe ceafă, împodobind-o. În jurul gâtului neted, ca sculptat, purta un șirag de mărgăritare. Kitty o vedea pe Anna în fiecare zi. Era îndrăgostită de dânsa. Și-o închipuise însă îmbrăcată neapărat în violet. Dar, văzând-o în negru, își dădu seama că nu-i prinsese tot farmecul ; o vedea acum într-o lumină cu totul nouă și necunoscută. Înțelese că Anna nu se putea îmbrăca în violet, și că vraja ei stătea tocmai în aceea că punea în umbră orice toaletă purta. Nici rochia aceea neagră cu dantele vaporoase nu-ți atrăgea prea mult atenția. N-o vedeai decât pe ea — simplă,
prea prețioasă și totodată veselă, vioaie…”

Cred că ce-i mai important într-un stil vestimentar este să fii tu însuți, să fii original și să nu copiezi, eventual să lași loc de inspirație. Iar stilul să nu-ți ia din farmec, ba din contră, să-ți scoată-n evidență calitățile, atitudinea și să-ți ofere acea încredere în sine pe care mulți dintre noi ne-o dorim.

Articol scris pentru competiția Spring SuperBlog 2021.

Sursă foto: Unsplash, editare în Canva.

Un comentariu la „Cum mă ajută un magazin OUTLET sau second hand să fiu mai aproape de stilul meu?

  1. Pingback: Proba 6. Moda versus originalitate. Ce alegi: să fii în trenduri sau să fii tu însuți/însăți și cum faci asta?

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.